Krosno - rckp-krosno.nazwa.pl

logo.png c78e1d3814540b8ac597d86ba6f7b5a0
top news port info kali mstr galp inwe
banner NHEF.jpg 126ef0eb25b6927b7b21839bfb1f05a1
Portal
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
23.07.2015 Redakcja RCKP

ROK SZKOLNY 2019/2020

DRODZY NAUCZYCIELE 

Powoli ruszamy z zapisami na najbliższy rok szkolny. Na zgłoszenia od Państwa będziemy czekali do 4 października 2019 roku. W zbliżającym się roku szkolnym wychodzimy z propozycją takich cyklów: dla klas 1-3 cykl FILMOWE SEKRETY, dla klas 4-6 cykl KINO WSPÓŁCZESNE, dla klas 7-8 cykl DOJRZEWANIE W KINIE, dla szkół ponadpodstawowych cykl FILMOWA HISTORIA POLSKI. Mamy nadzieję, że wybrany przez nas program okaże się bardzo interesujący i zachęci wszystkich do udziału w edukacyjnych pokazach filmowych w nadchodzącym roku szkolnym.



Zapisy na rok szolny 2019/2020 można dokonywać na stronie NOWYCH HORYZONTÓW EDUKACJI FILMOWEJ albo przez formularz, który znajduje się w załączniku.

 

W tym roku pokażemy:

DLA KLAS 1-3 SZKÓŁ PODSTAWOWYCH - FILMOWE SEKRETY

Czym są kino i film? Kto i co kryje się za obrazem i dźwiękiem, który towarzyszy nam w czasie seansu? Dzieci stawiają sobie i dorosłym wiele pytań. Chcą wiedzieć, jak powstają animacje, czy trudno być aktorem, co to jest rekwizyt i czy w każdym filmie potrzebne są słowa.

Cykl „Filmowe sekrety” został opracowany właśnie z myślą o młodych odkrywcach. Uczestniczący w projekcie uczniowie mają okazję zapoznać się z obsypywanymi nagrodami wyjątkowymi produkcjami – wyselekcjonowanymi ze względu na świetnie przedstawione bliskie dziecku tematy (emocje, rodzina, przyjaźń, zwierzęta). Jednocześnie, poprzez specjalnie zaplanowane prelekcje i zajęcia szkolne prowadzone na podstawie starannie opracowanych scenariuszy, poznają tajemnice tworzenia i powstawania różnego rodzaju filmów, stając się bardziej świadomymi widzami.

11 października godz. 9:00 i 12:00 - BIURO DETEKTYWISTYCZNE LASSEGO I MAI. SEKRET RODZINY VON BROMS
5 listopada godz. 9:00 i 12:00 - SOLAN I LUDWIK - MISJA KSIĘŻYC
12 grudnia godz. 9:00 i 12:00 - ZESTAW FILMÓW KRÓTKICH: BOHATEROWIE DNIA CODZIENNEGO
8 stycznia godz. 9:00 i 12:00 - NOWE PRZYGODY DZIECI Z BULLERBYN
5 lutego godz. 9:00 i 12:00 - SUPERAGENTKA
3 marca godz. 9:00 i 12:00 - SONIA
3 kwietnia godz. 9:00 i 12:00 - BIURO DETEKTYWISTYCZNE LASSEGO I MAI. PIERWSZA TAJEMNICA


DLA KLAS 4-6 SZKÓŁ PODSTAWOWYCH - KINO WSPÓŁCZESNE

Nie da się wykształcić kompetentnego młodego odbiorcy kultury bez ukazania mu najnowszych dzieł światowej kinematografii, które zainspirują go do rozmyślań nad rzeczywistością oraz sprawią, że zidentyfikuje dotyczące go problemy okresu dorastania, np. bunt przeciwko autorytetom, jako nieodłączny naturalny element procesów o charakterze społeczno-kulturowym.

Żyjemy w czasach sztuki heterogenicznej, rozproszonej, w epoce licznych twórców – nie sposób na własną rękę wyśledzić filmy dla dzieci i młodzieży, które są najbardziej warte obejrzenia i poddania wspólnej refleksji. Cykl „Kino współczesne” idealnie wpisuje się w to zapotrzebowanie. Starannie dobrane nagradzane produkcje stanowią sublimację marzeń i lęków, które towarzyszą dojrzewaniu i pozwalają skonstruować swoistą mapę współczesności prezentującą palące problemy XXI wieku. Uczniowie biorący udział w projekcie mogą znaleźć odpowiedź m.in. na takie pytania, jak: czy chcę i potrafię skonfrontować moje prawdziwe ja z tym, co inne i obce, czy empatia jest indywidualną zaletą, czy wartością społeczną, jak konstruować relacje w społeczeństwie wielokulturowym.


17 października godz. 9:00 i 12:00 - WOJNA NA DESKI
6 listopada godz. 9:00 i 12:00 - RABARBAR
10 grudnia godz. 9:00 i 12:00 - CAŁY ŚWIAT ROMY
10 stycznia godz. 9:00 i 12:00 - ŻYCIE WEDŁUG NINO
3 lutego godz. 9:00 i 12:00 - SUPA MODO
5 marca godz. 9:00 i 12:00 - MIRAI
1 kwietnia godz. 9:00 i 12:00 - BLANKA



DLA KLAS 7-8 SZKÓŁ PODSTAWOWYCH - DOJRZEWANIE W KINIE

Obiektyw kamery skierowany na młodego bohatera. Kogo zobaczymy? Kogoś, kto pozwoli uczniom znaleźć wspólną tożsamość, doświadczać świata, akceptować ciekawość i niezależność? Co będzie niósł ze sobą wizualny przekaz? Czy pomoże w konstruowaniu uniwersalnego sytemu wartości, w rozumieniu samego siebie i innych ludzi?

Cykl „Dojrzewanie w kinie” stawia na bohatera poszukującego, który przekracza granicę dziecko–dorosły. To trudne, ale zarazem fascynujące wyzwanie. Prezentowane obrazy stanowią źródło analogii do rzeczywistego świata nastolatków i pomagają zdefiniować oraz rozwiązać nurtujące ich problemy. Ekranowi rówieśnicy uczą się walczyć z własnymi lękami, chcą być odpowiedzialni, samodzielni, walczą o swoją autonomię. Udowadniają, że choć nie ma łatwej recepty na bolączki wieku dorastania, potrafią odnaleźć się w świecie dziecięcych fantazji i w rzeczywistości dorosłych.

Uczniowie biorący udział w projekcie poznają wielowymiarowy świat uniwersalnych wartości. Obcują z postaciami, które tworząc piękne historie, otwierają pole do dyskusji na temat przyjaźni, miłości, rywalizacji, odmienności i nadziejach, jakie niesie współczesny świat.


15 października godz. 9:00 i 12:00 - OFFLINE
7 listopada godz. 9:00 i 12:00 - ŻAŁUJĘ
11 grudnia godz. 9:00 i 12:00 - KRÓLOWIE LATA
7 stycznia godz. 9:00 i 12:00 - OLD BOYS
7 lutego godz. 9:00 i 12:00 - BYŁA SOBIE DZIEWCZYNKA
2 marca godz. 9:00 i 12:00 - WALLAY
2 kwietnia godz. 9:00 i 12:00 - ŻYCIE ANIMOWANE


DLA SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH - FILMOWA HISTORIA POLSKI

Pamięć o przeszłości, szczególnie tej trudnej, to jeden z głównych obowiązków, jakie na wolne społeczeństwo nakładają czasy pokoju. W ciągu ostatnich 250 lat Polacy doświadczali różnych przeciwności losu. Czasy rozbiorów, nieudane powstania przeciw zaborcom, udział w dwóch krwawych wojnach światowych oraz zniewolenie przez dwa zbrodnicze totalitaryzmy wywołały nieodwracalne skutki i stały się podstawą dla współczesnego postrzegania przeszłości. Jedną z naczelnych zasad polskiej edukacji historycznej, wpisanych w podstawę programową nauczania w szkole ponadpodstawowej, pozostaje „rozwijanie myślenia historycznego oraz wrażliwości moralnej i estetycznej” uczniów.

Cykl „Filmowa historia Polski” wychodzi naprzeciw temu postulatowi i poprzez dobór interesujących, wartościowych i uwrażliwiających na postrzeganie przeszłości obrazów historycznych może stanowić doskonałe uzupełnienie lekcji historii w szkole ponadpodstawowej, a także lekcji języka polskiego, podczas których konteksty historycznie stanowią nieodzowny element interpretacji tekstu literackiego.


16 października godz. 9:00 i 12:00 - SZWADRON
8 listopada godz. 9:00 i 12:00 - WIZJA LOKALNA 1901
9 grudnia godz. 9:00 i 12:00 - KAMERDYNER
9 stycznia godz. 9:00 i 12:00 - SPRAWIEDLIWY
4 lutego godz. 9:00 i 12:00 - UŁASKAWIENIE
6 marca godz. 9:00 i 12:00 - JACK STRONG
6 kwietnia godz. 9:00 i 12:00 - BOGOWIE

 

 

 

Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się