Kalendarz Wydarzeń
Kalendarz wydarzeń
„Intercepted / Przechwycone”, „Carmen(n)love”, Kielecki Teatr Tańca
Spektakle taneczne Kieleckiego Teatru Tańca w ramach cyklu Polska Sieć Tańca
„Intercepted/Przechwycone”, Kielecki Teatr Tańca
choreografia: Wojciech Mochniej
muzyka: Wojciech Frycz
scenografia: Maciej Miernik
światło: Grzegorz Pańtak
kostiumy: Aleksandra Machnik
artyści: Małgorzata Boruń, Arkadia Dziarmaga, Alicja Horwath-Maksymow, Małgorzata Kowalska, Pamela Paprota, Joanna Polowczyk, Marta Rolska, Marta Starostecka, Bartłomiej Banasiak, Szymon Pacholec, Dawid Pieróg, Tomasz Słomka, Aleksander Staniszewski, Mateusz Wróblewski, Kamil Zdańkowski
czas trwania: 40 min
data premiery: 20 kwietnia 2019
Choreografia pt.: „Intercepted/Przechwycone” została zbudowana w oparciu o techniki tańca współczesnego charakterystyczne dla stylu W&M Physical Theatre/ Wojciecha Mochnieja.
Przechwycone w drodze do celu…
Spektakl porusza temat spełnienia, samorealizacji, drogi do celu, jakimi są nasze marzenia, idee, pasje. Jak zachować indywidualność i swoje potrzeby na ścieżce do spełnienia wobec przeciwności losu, presji, oczekiwań, relacji, sytuacji, historii, zbiegów okoliczności, które PRZECHWYTUJĄ nas w drodze do CELu, kierując na inne tory. Choreograf stawia pytanie: czy Ty jesteś w stanie wytrwać w dążeniu do marzeń i pasji? Czy mimo przeciwności losu wracasz na swoją indywidualną trasę czy też dajesz się przechwycić?
Pierwszą inspiracją choreografa był hokej, najszybsza gra zespołowa i jej nieprzewidywalność po przechwyceniu krążka. Obrazami choreograficznymi przedstawiona jest determinacja postaci, które mają poczucie własnej wartości i nie dają się przechwycić, ale także siła masy, mainstreamu, która wciąga słabsze, niezdecydowane jednostki. Kompozycja choreograficzna pozwoliła zaprezentować koloryt i dualność osobowości. Pokazuje proces wchodzenia w relacje w tłumie, z masą ludzi, z uważnością, by nie utracić siebie, swoich celów, marzeń, idei i pasji - choć trudno, warto wytrwać!
Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2019
„Carmen(n)love”, Kielecki Teatr Tańca
choreografia: Małgorzata Ziółkowska
muzyka: Rodin Shchedrin, Georges Bizet, Wadeiko Matsuriza, Eric Varzon Morel, Soha
kostiumy: Małgorzata Ziółkowska, Jolanta Dudek, Małgorzata Sasak
scenografia: Jaśmina Parkita
reżyseria światła: Grzegorz Pańtak
projekcje wideo: Grzegorz Kaczmarczyk
obsada: Alicja Horwath-Maksymow (Carmen), Joanna Polowczyk, Mateusz Wróblewski, Tomasz Słomka, Małgorzata Boruń, Arkadia Dziarmaga, Małgorzata Kowalska, Pamela Paprota, Marta Rolska, Marta Starostecka, Bartłomiej Banasiak, Szymon Pacholec, Dawid Pieróg, Aleksander Staniszewski, Kamil Zdańkowski
czas trwania: 30 min
premiera: 2 lutego 2018
To autorska interpretacja opery Carmen Georges Bizeta. Opowieść o prawdziwej Femme fatale… Złej, okrutnej, nieszczęśliwej, wolnej… O kobiecie targanej różnymi uczuciami: złością, nienawiścią a jednocześnie miłością i ogromnym pożądaniem. Czy znała Carmen prawdziwą miłość… czy potrafiła kochać? Czy jest postacią zupełnie negatywną?? Każda kobieta ma coś z Carmen. U mnie jest ona kwintesencją kobiecości… Dlaczego źle skończyła?? Być może nie umiała się odnaleźć w otaczającej ją rzeczywistości?? Być może miłość, której tak pragnęła, nie zaspokoiła jej duszy… Najdoskonalej opisuje ten typ kobiety Charles Baudelaire w „Kwiatach Zła”, przedstawiając ją jako demona, ofiarę rzeczywistości, wielki umysł, poszukiwaczkę nieskończoności, istotę pełną krzyków i płaczu… Taka będzie moja Carme(n)love…. Carmen żyje w każdej z nas, być może narodzi się na nowo.
/mat. PST/
W przerwie między spektaklami spotkanie publicznością z dyrektor Kieleckiego Teatru Tańca - Elżbietą Pańtak.
Tancerka, pedagog tańca, choreograf. Współzałożyciel i dyrektor Kieleckiego Teatru Tańca, jednego z trzech zawodowych instytucjonalnych teatrów tańca w Polsce. Teatr ten założyła początkowo jako prywatny w 1995 roku a w 1998 roku przekształciła w stowarzyszenie na stałe zatrudniające tancerzy na etatach.
W 2004 roku uchwałą Rady Miasta Kielce powołano Kielecki Teatr Tańca jako miejską instytucję kultury (od 2013 r. instytucję artystyczną). Aktualnie w Teatrze zatrudnionych jest 36 pracowników etatowych, 25 pedagogów tańca w Szkole Tańca działającej przy Teatrze, do której na stałe uczęszcza miesięcznie ok. 1.200 dzieci, młodzieży i dorosłych.
Elżbieta Pańtak jest absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego – Kulturoznawstwo specjalizacja teatrologia. Odbyła studia podyplomowe na kierunku teoria tańca na Akademii Muzycznej w Warszawie. Wiedzę z zakresu stylów tańca jazzowego poszerza od 1994 u pedagogów paryskich szkół tańca Centre International de danse Jazz i Studio Harmonic. Jest współzałożycielką Polskiej Federacji Tańca. Ukończyła wiele kursów dokształcających z dziedziny tańca jazzowego i charakterystycznego. Pracuje w Polsce i zagranicą jako choreograf, nauczyciel tańca, wykładowca, sędzia konkursów tanecznych. Tańczyła partie solowe w realizacjach Kieleckiego Teatru Tańca w choreografii: Piotra Galińskiego, Thierrego Vergera, Bill’a Goodsona oraz własnych.
Polska Sieć Tańca
Pierwsza sieć Sztuki Tańca w Polsce. To sformalizowana współpraca siedmiu ośrodków w Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Siedlcach, Kielcach, Krośnie i Bytomiu. Sieć wspiera cyrkulację rodzimych produkcji oraz wymianę artystyczną w naszym kraju, a jej otwartość na instytucjonalne teatry, jak i niezależnych twórców, daje szansę na zaprezentowanie Polskiej Sztuki Tańca w całej jej barwnej różnorodności.
Bilety 20 zł, 15 zł ulgowy, 10 zł z Krośnieńską Kartą Mieszkańca
Bilety w sprzedaży w kasie RCKP:
Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, ul. Kolejowa 1 (p. 234)
Godziny otwarcia kasy RCKP:
poniedziałek - piątek 9.00-17.00 oraz na godzinę przed wydarzeniem
Dodatkowe informacje: wydarzenie odbywa się w reżimie sanitarnym zgodnie z wytycznymi GIS. Do odwołania obowiązuje nakaz zasłaniania nosa i ust oraz dezynfekcja rąk. Dbajmy o bezpieczeństwo swoje oraz innych.